Ogólne warunki handlowe
Ogólne warunki
Ta strona internetowa jest zarządzana przez Vjara. W całej witrynie terminy
„my”, »nas« i „nasz” odnoszą się do Vjara. Vjara udostępnia tę stronę internetową, w tym wszystkie informacje, narzędzia i usługi dostępne na tej stronie, użytkownikowi pod warunkiem wyrażenia zgody na wszystkie warunki, postanowienia, zasady i powiadomienia zawarte w niniejszym dokumencie.
Odwiedzając naszą stronę i/lub kupując coś od nas, użytkownik korzysta z naszej
„Usługi” i wyraża zgodę na przestrzeganie poniższych warunków
ogólnych („Warunki świadczenia usług”, „Warunki”), w tym dodatkowych
warunków i zasad, do których odwołuje się niniejszy dokument i/lub które są dostępne za pośrednictwem
hiperłącza. Niniejsze Warunki świadczenia usług mają zastosowanie do wszystkich użytkowników
witryny, w tym między innymi użytkowników przeglądarek, sprzedawców, klientów,
sprzedawców i/lub autorów treści. Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszymi Warunkami korzystania z serwisu
przed odwiedzeniem lub rozpoczęciem korzystania z naszej witryny internetowej. Otwarcie lub korzystanie z jakiejkolwiek części
witryny oznacza wyrażenie zgody na przestrzeganie niniejszych
Warunków korzystania z serwisu.
Jeśli nie zgadzają się Państwo na wszystkie warunki niniejszej umowy, nie wolno Państwu
odwiedzać tej strony internetowej ani korzystać z usług. Jeśli niniejsze Warunki świadczenia usług
są traktowane jako oferta, jej przyjęcie jest wyraźnie ograniczone do niniejszych
Warunków świadczenia usług. Wszelkie nowe funkcje lub narzędzia dodane do obecnego sklepu
również podlegają Warunkom świadczenia usług. Najnowszą
wersję Warunków świadczenia usług można w każdej chwili sprawdzić na tej stronie.
Zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji, zmiany lub zastąpienia dowolnej części niniejszych Warunków świadczenia usług
poprzez opublikowanie aktualizacji i/lub zmian na naszej
stronie internetowej. Twoim obowiązkiem jest regularne sprawdzanie tej strony
pod kątem zmian. Dalsze korzystanie ze strony internetowej lub dostęp do niej po
opublikowaniu jakichkolwiek zmian oznacza akceptację tych zmian.
Nasz sklep jest hostowany przez Shopify Inc. Firma ta zapewnia nam internetową
platformę handlu elektronicznego, za pomocą której możemy sprzedawać Państwu nasze produkty i usługi
.
Artykuł 1 – Definicje
W niniejszych warunkach rozumie się, że: Okres na odstąpienie od umowy: termin, w którym
konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy; Konsument: osoba fizyczna
osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera umowę
na odległość z przedsiębiorcą; Dzień: dzień kalendarzowy; Umowa o dostawę towarów trwałych:
umowa na odległość dotycząca serii produktów lub usług,
których dostawa i/lub obowiązek odbioru są rozłożone w czasie; Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są przeznaczone do nich osobiście, w sposób umożliwiający ich przyszłe odczytanie i niezmienione odtworzenie.
nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy
zapisanie informacji skierowanych osobiście do niego w sposób umożliwiający
przyszłe odczytanie i niezmienione odtworzenie zapisanych informacji.
Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w
terminie do odstąpienia od umowy; Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub
osoba prawna oferująca konsumentom produkty i/lub usługi na odległość
; Umowa na odległość: umowa, w ramach której w ramach
systemu sprzedaży na odległość produktów
i/lub usług zorganizowanego przez przedsiębiorcę, do momentu zawarcia umowy wykorzystywana jest wyłącznie
jedna lub więcej technik komunikacji na odległość; Technika
komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia
umowy, bez jednoczesnego fizycznego spotkania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym
miejscu. Ogólne warunki: niniejsze Ogólne
Warunki przedsiębiorcy.
Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy
Adres e-mail: info@vjarawarszawa.pl
Nazwa firmy: Vjara Warszawa
Artykuł 3 – Zastosowanie
Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy
i każdej zawartej umowy na odległość oraz zamówień między
przedsiębiorcą a konsumentem. Przed zawarciem umowy na odległość
tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi.
Jeśli nie jest to możliwe, przed zawarciem umowy na
odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki są dostępne u
przedsiębiorcy i że na żądanie konsumenta zostaną mu bezpłatnie przesłane w najkrótszym możliwym terminie.
W przypadku zawarcia umowy na odległość drogą elektroniczną,
w drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu i przed zawarciem umowy na odległość,
tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób,
aby mógł on go w prosty sposób zapisać na trwałym nośniku danych. W przypadku gdy nie jest to możliwe w sposób uzasadniony, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można znaleźć ogólne warunki
sposób umożliwiający konsumentowi łatwe zapisanie ich
na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to możliwe w sposób uzasadniony,
przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane
miejsce, w którym można zapoznać się z ogólnymi warunkami w formie elektronicznej,
oraz że na żądanie konsumenta zostaną one przesłane drogą elektroniczną lub
w inny sposób bezpłatnie. W przypadku, gdy oprócz niniejszych
warunkami ogólnymi mają zastosowanie również szczegółowe warunki dotyczące produktów lub usług,
zastosowanie mają odpowiednio ustępy drugi i trzeci, a
w przypadku sprzecznych warunków ogólnych konsument może zawsze powołać się
na postanowienie, które jest dla niego najkorzystniejsze. Jeżeli jedno
lub więcej postanowień niniejszych warunków ogólnych w dowolnym momencie stanie się całkowicie lub
częściowo nieważne lub zostaną unieważnione, pozostała część umowy i niniejszych
warunków pozostaje w mocy, a odpowiednie postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione w drodze wzajemnych
porozumień postanowieniem, które w jak największym stopniu odpowiada celowi
pierwotnego postanowienia. Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych
warunkach należy oceniać zgodnie z duchem niniejszych
ogólnych warunków. Niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub
kilku postanowień naszych warunków należy interpretować zgodnie z
duchem niniejszych ogólnych warunków.
Artykuł 4 – Oferta
Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest uzależniona od warunków,
zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie. Oferta jest niezobowiązująca.
Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty. Oferta
zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub
usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę
oferty. Jeśli przedsiębiorca korzysta
z ilustracji, są one wiernym odzwierciedleniem
oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub oczywiste błędy
w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy. Wszystkie zdjęcia, specyfikacje i dane
zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub
unieważnienia umowy. Zdjęcia produktów są
wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może
gwarantować, że kolory przedstawione na zdjęciach są dokładnie takie same jak rzeczywiste kolory
produktów. Każda oferta zawiera informacje, które są jasne dla konsumenta
i określają prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty.
Dotyczy to w szczególności: ceny, z wyjątkiem
kosztów celnych i podatku VAT przy imporcie. Te dodatkowe koszty ponosi klient
ryzyko klienta. Poczta i/lub firma kurierska skorzystają w odniesieniu do importu
ze specjalnego systemu dla usług pocztowych i kurierskich. System ten
ma zastosowanie, jeżeli towary są importowane do kraju przeznaczenia w UE,
co ma miejsce w niniejszym przypadku. Poczta i/lub firma kurierska pobiera podatek VAT (
razem z naliczonymi kosztami odprawy celnej) u odbiorcy
towarów; ewentualne koszty wysyłki; sposób
zawarcia umowy i czynności niezbędne do tego celu;
stosowanie prawa do odstąpienia od umowy; sposób płatności,
dostawy i wykonania umowy; termin na przyjęcie oferty
oferty lub termin, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
wysokość opłaty za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania
z techniki komunikacji na odległość są naliczane na innej
podstawie niż standardowa stawka podstawowa za korzystanie z danego środka komunikacji; czy
umowa zostanie zarchiwizowana po jej zawarciu, a jeśli tak, w jaki sposób
konsument może się z nim zapoznać; sposób, w jaki konsument, przed
zawarciem umowy, może sprawdzić dane podane przez siebie w ramach umowy
i w razie potrzeby je poprawić; ewentualne
inne języki, w których oprócz języka niderlandzkiego można zawrzeć umowę
; kodeksy postępowania, do których przedsiębiorca się stosuje, oraz
sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami postępowania drogą elektroniczną
; oraz minimalny czas trwania umowy zawartej na odległość w przypadku
transakcji długoterminowej. Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.
Artykuł 5 – Umowa
Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, w momencie
akceptacji oferty przez konsumenta i spełnienia
warunków w nim określonych. Jeżeli konsument przyjął ofertę drogą elektroniczną,
przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną
otrzymanie przyjęcia oferty. Dopóki otrzymanie tego
przyjęcia nie zostanie potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może odstąpić od umowy.
Jeżeli umowa zostaje zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje
przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu
zabezpieczenia elektronicznego przekazywania danych i zapewnia bezpieczne
środowisko internetowe. Jeśli konsument może dokonać płatności elektronicznej, przedsiębiorca
zastosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa. Przedsiębiorca może –
w ramach przepisów prawa – sprawdzić, czy konsument jest w stanie wywiązać się ze swoich
zobowiązań płatniczych, a także o wszystkich faktach i czynnikach istotnych
dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli
na podstawie tej analizy przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy do
niezawarcia umowy, ma prawo odmówić realizacji zamówienia lub
wniosku lub nałożyć na realizację specjalne warunki.
Przedsiębiorca wraz z produktem lub usługą przekazuje konsumentowi następujące
informacje w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł je w łatwy sposób
zapisać na trwałym nośniku danych
: 1. adres siedziby przedsiębiorcy, pod którym konsument może zgłaszać reklamacje; 2. warunki i sposób
, na których konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, lub
wyraźne stwierdzenie, że prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje; 3.
informacje o gwarancjach i istniejącym serwisie posprzedażowym; 4. dane zawarte w art. 4 ust. 3
niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca podał te dane
przed zawarciem umowy; 5.
warunki rozwiązania umowy, jeżeli umowa została zawarta na czas
nieokreślony lub na okres dłuższy niż jeden rok. W przypadku umowy
na czas określony postanowienie poprzedniego ustępu ma zastosowanie wyłącznie do pierwszej
dostawy. Każda umowa zostaje zawarta pod warunkiem zawieszającym
warunkem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.
Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy
W przypadku zakupu produktów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy
bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Termin ten
biega od dnia otrzymania produktu przez konsumenta lub osobę przez niego wcześniej
wyznaczoną i podaną przedsiębiorcy
. W okresie odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do starannego obchodzenia się z
produktem i opakowaniem. Produkt może rozpakować lub użyć tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do oceny, czy chce go zatrzymać.
W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, konsument zobowiązany jest zwrócić produkt
wraz z wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i – o ile to możliwe – w oryginalnym
stanie i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przedsiębiorcy.
Jeśli konsument
chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do poinformowania o tym przedsiębiorcy w ciągu 14
dni od otrzymania produktu.
Konsument powinien to zrobić w formie pisemnej wiadomości/e-maila.
Po poinformowaniu o chęci skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy
konsument powinien zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
Konsument powinien udowodnić, że dostarczone towary zostały zwrócone w terminie,
na przykład za pomocą dowodu wysyłki. Jeśli po upływie
terminów określonych w ust. 2 i 3, nie poinformował o chęci skorzystania
z prawa do odstąpienia od umowy lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy,
zakup jest faktem.
Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
W przypadku skorzystania przez konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy, koszty
zwrotu produktów ponosi konsument. Jeżeli
konsument dokonał jakiejkolwiek płatności, przedsiębiorca zwróci mu tę kwotę w najkrótszym możliwym terminie,
jednak nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem jest jednak
odebranie produktu przez sprzedawcę internetowego lub
przedstawienie dowodu jego zwrotu w kompletnej postaci.
Artykuł 8 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do
produktów określonych w ust. 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie zaznaczył to w ofercie, przynajmniej przed
zawarciem umowy. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
możliwe wyłącznie w przypadku produktów: 1. które zostały wykonane przez przedsiębiorcę
zgodnie ze specyfikacjami konsumenta; 2. które mają wyraźnie osobisty charakter
; 3. które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone; 4. które mogą ulec szybkiemu
psuciu się lub starzeniu; 5. których cena jest uzależniona od wahań na
rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu; 6. w przypadku pojedynczych gazet i
czasopism; 7. w przypadku nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których
konsument złamał plombę; 8. w przypadku produktów higienicznych, których
konsument złamał plombę. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest
możliwe wyłącznie w przypadku usług: 1. dotyczących zakwaterowania, transportu, usług restauracyjnych lub
rekreacyjnych, które mają być wykonane w określonym terminie lub w określonym
okresie; 2. których dostarczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 3. dotyczących zakładów i
loterii.
Artykuł 9 – Cena
W okresie ważności oferty ceny
oferowanych produktów i/lub usług nie ulegają podwyższeniu, z wyjątkiem zmian cen wynikających
ze zmian stawek podatku VAT. W drodze odstępstwa od poprzedniego ustępu przedsiębiorca może
oferować produkty lub usługi, których ceny są uzależnione od
wahń na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu
, oferować po cenach zmiennych. Ta zależność od wahań oraz
fakt, że ewentualnie podane ceny są cenami orientacyjnymi, są podane w ofercie.
Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy
są dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych
lub postanowień. Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy
umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca zastrzegł to
w umowie i: 1. są one wynikiem przepisów ustawowych lub postanowień; lub 2.
konsument ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem od dnia
wejścia w życie podwyżki ceny. Miejsce dostawy zgodnie z
art. 5 ust. 1 ustawy o podatku obrotowym z 1968 r. w kraju, w którym
rozpoczyna się transport. W niniejszym przypadku dostawa odbywa się poza UE.
W związku z tym poczta lub firma kurierska pobierze od odbiorcy podatek VAT lub
opłaty celne. W związku z tym przedsiębiorca nie nalicza podatku VAT
. Wszystkie ceny są podane z zastrzeżeniem błędów drukarskich i
typograficznych. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki błędów drukarskich i typograficznych.
W przypadku błędów drukarskich i typograficznych przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu
według błędnej ceny.
Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja
Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z
umowy, specyfikacjom podanym w ofercie, rozsądnym wymaganiom
dotyczącym przydatności i/lub użyteczności oraz przepisom ustawowym i/lub wykonawczym obowiązującym w dniu zawarcia
umowy. Jeśli
Zgodnie z umową przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się
do użytku innego niż normalny. Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera
nie ma wpływu na ustawowe prawa i roszczenia, które konsument może
wywierać wobec przedsiębiorcy na podstawie umowy.
Ewentualne wady lub błędnie dostarczone produkty należy zgłaszać przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14
dni od dostawy. Zwrot
produktów musi nastąpić w oryginalnym opakowaniu i w stanie nienaruszonym.
. Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada
okresowi gwarancji fabrycznej. Przedsiębiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za
ostateczną przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez
konsumenta, ani za ewentualne porady dotyczące użytkowania lub
zastosowania produktów. Gwarancja nie ma zastosowania, jeżeli: Konsument
samodzielnie naprawiał i/lub modyfikował dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub modyfikację osobom trzecim
; dostarczone produkty były narażone na działanie nienormalnych warunków
lub były w inny sposób nieostrożnie traktowane lub niezgodnie z
wskazówkami przedsiębiorcy i/lub wskazówkami na opakowaniu;
wadliwość wynika w całości lub w części z przepisów, które
władz państwowych w odniesieniu do charakteru lub jakości
zastosowanych materiałów.
Artykuł 11 – Dostawa i realizacja
Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby
przyjąć i zrealizować zamówienia produktów. Z
uwzględnieniem postanowień artykułu 4 niniejszych ogólnych warunków
, firma zrealizuje przyjęte zamówienia z należytą starannością, ale
najpóźniej w ciągu 30 dni, chyba że konsument wyraził zgodę na
dłuższy termin dostawy. W przypadku opóźnienia dostawy lub niemożności realizacji zamówienia lub realizacji tylko częściowego,
konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia.
W takim przypadku konsument ma prawo do bezkosztowego rozwiązania umowy
i prawo do ewentualnego odszkodowania. W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z
poprzednim ustępem, przedsiębiorca zwróci kwotę zapłaconą przez konsumenta tak
szybko, jak to możliwe, ale najpóźniej w ciągu 14 dni od rozwiązania umowy. Jeśli
dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży
dołożysz wszelkich starań, aby udostępnić produkt zastępczy. Najpóźniej w momencie
dostawy zostanie wyraźnie i zrozumiale poinformowany, że dostarczany jest produkt zastępczy.
W przypadku produktów zastępczych prawo do odstąpienia od umowy nie może
być wyłączone. Koszty ewentualnego zwrotu ponosi przedsiębiorca.
Ryzyko uszkodzenia i/lub zagubienia produktów
ponosi przedsiębiorca do momentu dostarczenia produktu konsumentowi lub
wcześniej wyznaczonemu i zgłoszonemu przedsiębiorcy przedstawicielowi,
chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 – Transakcje o charakterze ciągłym: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie
Wypowiedzenie Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony
i która dotyczy regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej)
lub usług, w dowolnym momencie z zachowaniem
uzgodnionych zasad wypowiedzenia i z zachowaniem terminu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie
jeden miesiąc. Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony
i mającą na celu regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej)
lub świadczenie usług, w dowolnym momencie z końcem określonego okresu,
z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i
okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc. Konsument może wypowiedzieć umowy, o których mowa w poprzednich ustępach
: w dowolnym momencie i nie może być ograniczone do
wypowiedzenia w określonym terminie lub w określonym okresie; wypowiedzenie musi nastąpić co najmniej
w taki sam sposób, w jaki została zawarta; wypowiedzenie musi zawsze nastąpić z zachowaniem takiego samego
terminu wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie. Przedłużenie Umowa
zawarta na czas określony, która dotyczy regularnej
dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może
być przedłużana milcząco ani odnawiana na czas określony. W drodze odstępstwa od
poprzedniego ustępu umowa zawarta na czas określony, która ma na celu
regularne dostarczanie gazet codziennych, tygodników i czasopism
może zostać przedłużona w sposób dorozumiany na czas określony nie dłuższy niż trzy miesiące,
jeżeli konsument może wypowiedzieć tę przedłużoną umowę przed końcem okresu przedłużenia
z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc. Umowa
zawarta na czas określony, której przedmiotem jest regularne dostarczanie
produktów lub świadczenie usług, może zostać przedłużona w sposób dorozumiany na czas nieokreślony
przedłużona, jeżeli konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem terminu wypowiedzenia wynoszącego
maksymalnie jeden miesiąc oraz terminu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie trzy miesiące w przypadku
umowy mającej na celu regularne, ale rzadsze niż raz w miesiącu,
dostarczanie gazet, czasopism codziennych i tygodników. Umowa na
okresem na czas określony, dotycząca regularnej dostawy gazet, dzienników i
tygodników (abonament próbny lub zapoznawczy), nie jest
przedłużana w sposób dorozumiany i wygasa automatycznie po upływie okresu próbnego lub
zapoznawczego. Okres obowiązywania umowy Jeśli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok
, konsument może po upływie roku wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie z
wypowiedzeniem najpóźniej na miesiąc przed terminem, chyba że rozsądność i
słuszność stoją na przeszkodzie wypowiedzeniu przed upływem uzgodnionego okresu
.
Artykuł 13 – Płatność
O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta
należne kwoty w terminie 7 dni roboczych od upływu
terminu do odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 6 ust. 1. W przypadku umowy o
świadczenie usługi termin ten rozpoczyna bieg po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia
umowy. Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłosić przedsiębiorcy wszelkie nieprawidłowości
w przekazanych lub podanych danych dotyczących płatności. W
W przypadku braku płatności ze strony konsumenta przedsiębiorca ma prawo, z zastrzeżeniem ograniczeń ustawowych,
do naliczenia konsumentowi wcześniej podanych do wiadomości uzasadnionych
kosztów.
Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna
Reklamacje dotyczące wykonania umowy należy zgłaszać w ciągu 7 dni w sposób kompletny
i jasny do przedsiębiorcy, po stwierdzeniu przez konsumenta
stwierdził wady. Reklamacje zgłoszone przedsiębiorcy zostaną
rozpatrzone w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
Jeśli rozpatrzenie reklamacji wymaga dłuższego czasu,
przedsiębiorca w terminie 14 dni potwierdzi jej otrzymanie i poinformuje konsumenta, kiedy może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi
. Jeśli reklamacja nie może zostać rozstrzygnięta w drodze wzajemnych uzgodnień,
powstaje spór podlegający procedurze rozstrzygania sporów. Reklamacja nie zawiesza
zobowiązań przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca postanowi inaczej na piśmie.
Jeśli reklamacja zostanie uznana przez przedsiębiorcę za uzasadnioną, przedsiębiorca
zastosuje, według własnego wyboru, bezpłatną wymianę dostarczonych produktów lub ich naprawę
naprawić.
Artykuł 15 – Spory
Umowy między przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze
ogólne warunki, podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu.
Dotyczy to również konsumentów zamieszkałych za granicą.
Artykuł 16 – Dane kontaktowe
Pytania dotyczące Warunków świadczenia usług można kierować do nas na adres info@vjarawarszawa.pl
